Поштовани ученици
Настављамо даље са лекцијом организација рад у УПЈ за смештај. У угоститељско пословним јединицама за смештај постоје две службе:рецепцијска и служба на спратове. У оквиру службе рецепције разликујемо следећа радна одељења: -одељење за резервацију обухвата послове( састављање дневне листе долазака гостију, састављање обавештења за остала одељења о доласцима гостију,састављање калкулације услуга ) – рецепција је пријемно одељење чији је основни задатак дочекивање гостију,обрачунавање коришћених услуга , наплаћивање рачуна -одељење консјержа је пријемно-услужно одељење чији се задатак састоји да правилном организацијом свога рада омогући пословање рецепције. У рад овог одељења спадају следећи послови: дочекивање гостију ,примање и предаја поште ,пружање различитих информација буђење гостију, руковање телефонском централом,примање и чување ствари од вредности. У оквиру службе на спратовима разликујемо следећа радна одељења: одељења за одржавање хигијене смештајних јединица,одељење за одржавање хигијене хотелских просторија,одељење за декорисање ентеријера хотела и одржавање хортикултурних расада.У хотелском домаћинству треба да постоји радно место хотелске домаћице, собарице,надзорнице соба.Зато се каже: да је особље огледало хотела,хотел је огледало домаћице. Похвалила бих ученике који и даље прате наставу на даљину и испуњавају своје обавезе!