Дневне архиве: 6. октобра 2020.

Руски језик IV 2 06.10.2020. „Путешествие и туризм“ – нова лексика

Поштовани ученици,

Настављамо са учењем на даљину.

Ако се сећате, прошле недеље смо се договорили да ће ове недеље на часове руског језика доћи следећа група :

  1. Бјеличић Ирена
  2. Дедић Ненад
  3. Ивановић Милош
  4. Јаворац Анастасија
  5. Петровић Катарина
  6. Стојановић Јована
  7. Ћировић Жељана
  8. Шљукић Николина

А исте ове часове, али на даљину, данас треба да прате следећи ученици :

  1. Јоксимовић Исидора
  2. Кузељевић Ивана
  3. Лазаревић Магдалена
  4. Марјановић Милован
  5. Мишовић Марко
  6. Петровић Виолета
  7. Пучијашевић Ђорђе
  8. Станић Ања
  9. Станић Тијана
  10. Шмакић Теодора
  11. Шијаковић Ана

Данас смо радили неке наше песме на руском језику.

Слушали смо на Youtube – u неколико песама, а хтео бих посебно вашу пажњу да скренем на песму Марије Шерифовић „Молитва“, наравно на руском језику.

Сви можете да укуцате на Youtube – u „molitva marija šerifović na ruskom“ и да преслушате песму, што ће вам помоћи да је боље научите.

Ваш задатак ће бити да научите да певате рефрен поменуте песме. Ја ћу вам овде и написати речи рефрена :

Молитва,

На губах моих как жар сгорает,

Молитва,

Твоё имя повторю я снова,

Небо знает, как и я,

Сколько раз произнесла её я,

Небо знает, ведь как я,

Только это одно имя для меня,

Молитва

 

Као што сам већ рекао, ваш задатак ће бити да научите да певате овај рефрен песме „Молитва“ на руском језику, и то за следећи час.

Пошто је ваше одељење следеће недеље на блок – настави, то значи да ове стихове треба да научите за понедељак, 19.10.2020.

Надам се да је све јасно.

Такође се надам да ћете сви бити здрави.

Поздрав,

Мирослав, добри професор руског

Физичко васпитање – Развијање моторичких способности; Општа издржљивост – истрајно трчање. Техника трчања. Ходања и вежбе обликовања тела.

Поштовани ученици,

Код извођења вежби обликовања тела, обавезно их упражњавајте свакодневно и обратите пажњу на правилно држање кичменог стуба. Док вежбате обратите пажњу да су екстремитети затегнути и рамена повучена позади, уз адекватно дисање. За развој опште издржљивости вежбајте у природним условима са дуготрајним пешачењем и трчите умереним темпом, уз правилне паузе. Рад подразумева хигијенско – безбедносне услове, физичку дистанцу и индивидуални рад (у мањим групама). При извођењу технике трчања обратити пажњу на положај стопала – паралелан положај надколенице  и подколенице, као и на рад руку које су лактовима поред тела.

За остала упутства на часовима редовне наставе.

Здравствена култура – Улога воде

Улога воде у организму

Вода је најважнији макронутријент јер се брине за низ виталних функција у нашем организму. О важности воде пуно говори чињеница да без воде можемо преживети 2 до максимално 4 дана, док бисмо без хране могли преживети чак и до неколико недеља.

Улога воде у организму:

Унос течности у наш организам неопходан је за нормално функционирање бубрега, срца и кардиоваскуларног система. Најважније улоге воде у организму:
– улога у исхрани –  готово све хемијске реакције у организму захтевају воду
– улога у терморегулацији – помаже регулацији телесне температуре
– учествује у избацивању отпадних производа из организма (мокраћом)
– одржавање личне и опште хигијене, за спорт и рекреацију

Занимљивости:

  • Да ли сте знали да је око 60% телесне тежине одраслих људи управо вода?
  • Да ли сте знали да је просечна дневна потрошња воде у нашој регији 140-150 литара по глави становника, од чега само 2% у просеку користимо за кување и пиће?

Здравствена култура – изборни

Улога воде у организму

Вода је најважнији макронутријент јер се брине за низ виталних функција у нашем организму. О важности воде пуно говори чињеница да без воде можемо преживети 2 до максимално 4 дана, док бисмо без хране могли преживети чак и до неколико недеља.

Улога воде у организму:

Унос течности у наш организам неопходан је за нормално функционирање бубрега, срца и кардиоваскуларног система. Најважније улоге воде у организму:
– улога у исхрани –  готово све хемијске реакције у организму захтевају воду
– улога у терморегулацији – помаже регулацији телесне температуре
– учествује у избацивању отпадних производа из организма (мокраћом)
– одржавање личне и опште хигијене, за спорт и рекреацију

Занимљивости:

  • Да ли сте знали да је око 60% телесне тежине одраслих људи управо вода?
  • Да ли сте знали да је просечна дневна потрошња воде у нашој регији 140-150 литара по глави становника, од чега само 2% у просеку користимо за кување и пиће?